about me

Mijn journalistieke meubelleven begon in 1985: eerst bij het Belgische vakblad MeubiHome, daarna de Meubelbeurs Brussel.

Na mijn Brusselse periode, ben ik in 1992 als 

freelance journaliste

naar Nederland teruggekeerd.

Ik heb me ontwikkeld tot een vakjournalist die internationaal opereert. Ik bezoek trouw de meubel- en interieurvakbeurzen, op zoek naar nieuwe(!) producten, materialen en trends.

 Ik word steeds vaker ingeschakeld als 

copywriter:

voor folders, brochures, persberichten,…

De onderwerpen variëren van slaapcomfort, designervisies, beursconcepten tot fietsendragers en stalen profielsystemen, of een nieuwe retail-formule.

“Schrijven is een kwestie van je in het onderwerp inleven.”

Mijn stokpaardje:

anticiperen op socio-demografische ontwikkelingen.

“Dat gebeurt te weinig …of te laat! “

 

In 1995 heb ik me in deze thematiek verdiept. Het heeft me nooit meer losgelaten.

  • Design for Ageing = Design for All.
  • De single woonstijl.
  • De uitdagingen voor de urban people.

Ik heb er artikelen, specials en geanimeerde presentaties aan gewijd. In eerste instantie voor een publiek van professionals, later ook voor consumenten, leerlingen en studenten.

  • Over ‘gaten in de markt’.
  • Over kansen die gemist worden, door de markt — of een bedrijf.
  • Over tunnelvisies.

Daarover kun je altijd met mij bomen of brainstormen

Pin It on Pinterest