imm 2018: serie- en/of maatwerk

(N)ONE-FITS-ALL?

Het dilemma tussen individualisering en standaardisatie is actueler dan ooit. Dat kon je zien in de Sleeping-Hall 9.1. Ludieke etalages van een kapperszaak, opticien, mode- en schoenenwinkel.

Deze ‘(N)One-Fits All’ stores’ waren een overduidelijk manifest.

Massaproducten

Massaproducten krijgen een ‘personal touch’ aangemeten. De illusie van authenticiteit, het gevoel van uniciteit. Laat dat maar aan slimme marketing boys & girls over. Neem de voedselindustrie: recepten en oogsten krijgen een gezicht met naam en toenaam.

Maatwerkproducten

Maatwerkproducten zoeken naar ‘universele’ modellen. Zoveel mensen, zoveel wensen…Wat is de gulden middenweg? Hoe ver kun — en moet — je gaan met maatwerkconcepten? Daar weet de sleeping-branche alles van!

‘One-size-fits-all’ ?

No way!

Deze ‘(N)One-Fits All’ stores’ waren een overduidelijk manifest. Alle credits voor het ‘Fachverband Matratzen Industrie’.

(c) foto’s: franpress

Pin It on Pinterest

Feel free to share this.